5 września 2016 Udostępnij

Na co zwraca uwagę klient korporacyjny wybierając hotel?

Klient korporacyjny, który odwiedza hotel, znany jest z tego, że ma wymagania, które można określić mianem niestandardowych. Oczywiście, absolutna podstawa to wygodne łóżko i dostęp do Internetu bezprzewodowego, jeśli więc nie jesteśmy mu w stanie tego zagwarantować, nie możemy oczekiwać, że pobyt w hotelu okaże się dla niego satysfakcjonujący.

O tym, jak ważne jest łóżko, w którym można się wyspać, oraz Wi-Fi, z którego można korzystać bez przeszkód, świadczą najlepiej wyniki ankiet, właśnie na takie ułatwienia wskazało bowiem odpowiednio 28 i 25 procent osób odbywających podróże służbowe. Jasno wynika z tego, że podróż służbowa sama w sobie jest postrzegana jako pewne obciążenie, mile widziana jest więc możliwość skorzystania z komfortowego wypoczynku i wyspania się, a także skorzystania z Internetu, który podczas delegacji staje się ważnym narzędziem pracy.

Co ciekawe, wyniki różnią się nieco w zależności od płci respondentów, o ile bowiem kobiety wyżej cenią wygodne łóżko, o tyle panowie oczekują przede wszystkim na bezpłatny dostęp do sieci. Innym elementem poczucia komfortu, który jest wymieniany stosunkowo często, jest smaczne śniadanie, na które wskazało 15 procent pytanych. Jest to ważna informacja, okazuje się bowiem, że ogromne znaczenie apetycznego śniadania jest często pomijane przez samych hotelarzy. Co więcej, cena śniadania dość często jest wyłączana z ogólnych kosztów związanych z zakwaterowaniem.

Klient polski na ogół nie odbiera tego jako znaczącego problemu, okazuje się jednak, że już goście z zagranicy nie są zadowoleni z tego powodu, komplikuje to bowiem kwestie związane z rozliczeniami podróży służbowych. Jeśli więc cena hotelu obejmuje śniadanie, miejsce takie natychmiast staje się bardziej atrakcyjne z punktu widzenia klienta zagranicznego. Oczywiście, wcale niemałe jest znaczenie jakości serwowanego śniadania, jeśli więc hotel nie oszczędza na kawie lub pieczywie, może liczyć na spore zyski.

Co dziesiąta osoba uważa też, że duże znaczenie ma dla niej możliwość bezpłatnego anulowania wykonanej już rezerwacji. Tu znowu możemy dostrzec pewne różnice związane z płcią ankietowanych, rola takiego udogodnienia przy podejmowaniu decyzji jest bowiem bardziej znacząca w przypadku kobiet. Innym argumentem, który zyskuje na wartości staje się miła obsługa oraz relatywnie duży pokój.

Co ciekawe, nadal nie jest to tak istotne, jak w przypadku klienta prywatnego, co może sugerować, że natłok zajęć ogranicza relacje klientów biznesowych z obsługą hotelową do niezbędnego minimum. Niewielki jest też odsetek pytanych, który zwraca uwagę na znacznie bezpłatnego parkingu. Okazuje się jednak, że systematycznie spada liczba osób wybierających się w delegacje własnymi samochodami. Co warte podkreślenia, nieduże jest też znaczenie liczby gwiazdek, jaką posiada hotel. Owszem, jest to cenna informacja, rzadko jednak ma decydujący wpływ na decyzję klienta.

Arkadiusz

Redakcja kraktravel.pl