5 września 2016 Udostępnij

Dlaczego dla gości biznesowych najważniejsza jest lokalizacja?

To co decyduje o wyborze hotelu w większości przypadku to jego standard, cena i lokalizacja.

Oczywiście lokalizacją najczęściej kierują się ci z gości, którzy przyjeżdżają do danego miejsca w celach służbowych. Jest to podyktowane chęcią szybkiego odjazdu na miejsce spotkań, ponieważ podczas takich wyjazdów mało kto zajmuje się zwiedzaniem okolicy, zazwyczaj każdy skupia się na jednym celu podróży i zależy mu na tym aby szybko się tam dostać.

Po przeprowadzonych ankietach wśród gości hotelowych, okazało się że aż 74% osób które oddały swój głos, decydowały o wyborze hotelu ze względu na miejsce jego lokalizacji. Drugim kryterium była cena, a na ostatnim pojawił się standard hotelu. W ostatnim przypadku oprócz wyposażenia pokoju hotelowego, ważna rolę odgrywały też dostęp do basenu, SPA, sauny, siłowni czy parkingu. Sporą grupą okazała się też grupa osób które wracały do hotelu ze względu na pozytywne wspomnienia związane z wcześniejszym pobytem oraz jakością usług gastronomicznych.

Jak się okazało to są właśnie najważniejsze cechy oceny dobrego hotelu przez wszystkich gości bez względu na narodowość, wiek i pochodzenie. Wśród ankietowych pytań nie obyło się także bez pytań odnośnie pobytu wypoczynkowego, ale tutaj było znacznie mniej odpowiedzi twierdzących, że wybór hotelu był podyktowany chęcią wypoczynku. Pojawiło się sporo osób które jako motyw pobytu podawały sprawy rodzinne oraz prywatne. Najczęściej były to pobyty związane ze świętami, nauką czy też uczestnictwem w wydarzeniach kulturalnych.

W trakcie pytań o wybór hotelu w ankiecie pojawiło się sporo pytań odnośnie wyboru pod względem lokalizacji i tutaj goście biznesowi z pewnością okazali się znaczna grupą, przeważającą nad innymi. Wbrew pozorom ta grupa gości bardzo zwraca uwagę na to jak cena jest adekwatna do warunków pobytu.

Goście biznesowi dużą wagę przywiązują do standardu pokoju i wyposażenia, ponieważ w hotelu spędzają większość wolnego czasu po ciężkim dniu pracy. Dodatkowe udogodnienia hotelu, czyli na przykład basen, sauna czy SPA, to sprawy niby drugorzędne, ale jeśli są to wiele osób to docenia i z pewnością wybiorą hotel z takimi udogodnieniami niż bez nich w podobnej lokalizacji.

Gość biznesowy to gość najbardziej wymagający ze wszystkich. Nie jest nastawiony na zwiedzanie okolicy i na lokalne atrakcje, tylko na to co dobrego może zaoferować hotel. Lokalizacja hotelu to poważny atut, ponieważ dzięki temu można szybko i bezproblemowo dotrzeć na miejsce spotkania, a później szybko wrócić do pokoju hotelowego i odpoczywać. Istotną informacją dla gości biznesowych będzie to, że hotelowa restauracja oferuje całodzienne wyżywienie, gdyż to także zaoszczędzi czas jaki musi poświęcić poza załatwieniem spraw służbowych.

Bardzo często wybierane są hotele sieciowe w różnych miejscach i regionach, co daje możliwość uzyskania karty stałego klienta i zniżki z tego tytułu. Internet to dostęp do wielu informacji, w tym także o hotelach. Goście w błyskawiczny sposób mogą na stronach porównać warunki, lokalizację, dostęp do udogodnień, więc szybko tez dokonają wyboru. Dlatego żaden szanujący się hotel nie może sobie pozwolić na brak informacji w najpopularniejszych serwisach turystycznych oraz na brak strony internetowej czy możliwości rezerwacji online.

Paweł

Redakcja kraktravel.pl